Kjøpsvilkår
- Informasjon om selger
- Betaing
- Bestilling og levering
- 30 dagers åpent kjøp
- Fri retur
- Mer om angreretten
- Skadede varer og reklamasjonsrett
- Garantier
Informasjon om selger
Firma: | enil.no AS |
Adresse: | Tordenskjoldsgate 8 3080 Holmestrand |
Telefon: | +47 406 75 085 |
E-postadresse: | kundeservice@enil.no |
Org.nr.: | 919 893 206 MVA |
Betaling
Alle priser og beløp på det som handles på enil.no er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA.
Vi formidler også reiser. For disse kan prisene noen ganger være oppgitt i andre valutaer enn norske kroner. Men reisene betales alltid direkte til turoperatøren, og ikke til enil.no.
I handlevognen ser du totalprisen inkludert MVA, frakt og betaling.
Ved kortbetaling trekkes beløpet fra kontoen i det du bekrefter bestillingen.
Les om betalingsalternativene vi tilbyr
Bestilling og levering
Ganske umiddelbart etter at du har bekreftet bestilllingen, vil du motta en ordrebekreftelse.
Varene blir normalt pakket og sendt fra vårt lager i Holmestrand innen en virkedag etter at ordren er mottatt. Når varene er ferdig pakket og sendt, vil du motta en utsendelsesbekreftelse med sporingsnummer som du kan bruke til å spore pakken hos Posten.
For ordrer med verdi over 900 kr vil du få gratis frakt med Postens klimanøytrale servicepakke eller pakke i postkassen. Dersom du velger Postens hjemlevering, vil du fortsatt måtte betale for frakten selv om ordren har verdi over 900 kr.
Du har også mulighet til å hente varene i våre lokaler i Tordenskjoldsgate 8 i Holmestrand. Du betaler da ingenting for frakt, men hentetidspunkt bør avtales på forhånd, da vi foreløpig ikke har noen faste åpningstider.
Les mer om leveringsalternativene vi tilbyr
30 dagers åpent kjøp
Hos enil.no har du 30 dagers åpent kjøp. Det vil si at du kan heve kjøpet uten å oppgi noen grunn for dette. De 30 dagene begynner å løpe fra du har varene i fysisk besittelse.
Dersom du skal heve kjøpet, må du underrette oss om din beslutning om å gjøre det. Du gjør dette enklest ved å fylle ut angrerettskjemaet elektronisk i returportalen.
Gjør du det, sender vi deg umiddebart et mottaksbevis på epost.
Alternativt kan du også fylle ut angrerettskjemaet som er vedlagt til ordrebekreftelsen, og sende det til: kundeservice@enil.no.
Dersom du hever kjøpet, tilbakebetaler vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å heve kjøpet.
I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.
Fri retur
Hos enil.no er retur gratis. Returlapp kan hentes fra vår returportal.
Alternativt kan du også få det ved å kontakte kundeservice hos oss på: kundeservice@enil.no.
Mer om angreretten
Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand som du mottok den. Men husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Varen skal være ubrukt og returneres i en uskadd originalforpakning. Når det gjelder badetøy og undertøy skal det være uprøvd for å kunne returneres. Samtlige lapper og manualer skal sendes med.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven som angår deg som forbruker, kan du lese mer på nettsidene til Forbrukerrådet.
Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defeker. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss på kundeservice@enil.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.
Garantier
Garanti gis av produsenten, distributøren eller forhandleren og gjelder alle feil på produkt som ikke skyldes brukerens uaktsomhet eller feilbehandling.